دسترسی به محتوای اصلی

روسیه بار دیگر تأسیسات انرژی اوکراین را هدف حملات سنگین پهپادی قرار داد

مقامات اوکراین روز جمعه ۲۶ ژوئیه (۵ مرداد)، اعلام کردند که در پی حملات سنگین پهپادی روسیه علیه زیرساخت‌های انرژی در این کشور، برق ده‌ها هزار نفر از ساکنان این مناطق قطع شده است.

تصویری از حملۀ پهپادی اخیر روسیه به تأسیسات انرژی اوکراین در خرسون
تصویری از حملۀ پهپادی اخیر روسیه به تأسیسات انرژی اوکراین در خرسون REUTERS - Stringer
تبلیغ بازرگانی

اپراتور شبکۀ ملی برق اوکراین، روز جمعه ۲۶ ژوئیه (۵ مرداد)، اعلام کرد که حملات شبانۀ روسیه به تأسیسات انرژی این کشور در دو منطقه بین کی‌یف و مرز روسیه، منجر به قطع برق ده‌ها هزار نفر از ساکنان این مناطق شده است.

این حمله آخرین مورد از موج حملات مسکو به زیرساخت‌های حیاتی انرژی در این کشور محسوب می‌شود که از ماه مارس سال جاری آغاز شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از فرماندار چرنیهیف نوشته است که در جریان حملات روسیه به شهر نیژین، دست‌کم ۱۵ نفر مجروح شده‌اند و شماری از زیرساخت‌های انرژی و یک خوابگاه آسیب دیده‌اند.

اپراتور شبکۀ ملی برق اوکراین موسوم به اوکرنرگو،  تصریح کرد که در پی حملات پهپادی روسیه، برق بیش از ۶۸ هزار مصرف کننده در مناطقی از کی‌یف و ژیتومیر قطع شده است.

این در حالی است که به دنبال آخرین حملات روسیه به تأسیسات انرژی اوکراین که از بهار سال جاری به‌صورت روزانه تشدید شده است، حدود ٣۰ هزار نفر در این کشور تا صبح روز جمعه همچنان بدون برق بودند.

فرماندۀ نیروی هوایی اوکراین، در این زمینه گفت: «۲٠ فروند پهپاد از پهپادهای تهاجمی روسیه توسط پدافند هوایی اوکراین رهگیری و منهدم شده‌اند».

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیشتر پهپادهای تهاجمی روسیه در منطقۀ جنوبی خرسون و نیز منطقۀ سومی که در شمال شرقی اوکراین قرار دارد، سرنگون شده‌اند.

بنا به گفتۀ مقامات اوکراین، حملات شبانۀ روسیه به منطقۀ خرسون، به شش ساختمان مسکونی آسیب رسانده است و باعث آتش‌سوزی شدیدی در مناطق باز شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه در ماه‌های اخیر تأسیسات انرژی در سراسر اوکراین را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده که منجر به قطع برق و خاموشی در بسیاری از مناطق این کشور شده است و کی‌یف را وادار کرده تا واردات برق در مقیاس گسترده از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

پیش از این، روسیه دوازده تأسیسات زیرساختی حیاتی و سه نیروگاه حرارتی اوکراین را در ماه مه سال جاری هدف قرار داد که از بزرگترین حملات هوایی مسکو علیه این کشور بود و بر سیستم انرژی اوکراین فشار زیادی وارد کرد. وزیر انرژی اوکراین گفته بود که در جریان این حمله تأسیسات تولید و انتقال برق در مناطقی همچون پولتاوا، کیرُوُگراد، زاپوریژیا، لویو، ایوانف-فرانکیوسک و وینیتسیا، هدف قرار گرفته‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.