دسترسی به محتوای اصلی

قایق حامل دست‌کم ۴۵ پناهجو در آب‌های یمن واژگون شد و تنها چهار نفر نجات یافتند

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه (۴ مرداد)، اعلام کرد که قایق حامل دست‌کم ۴۵ پناهجو در نزدیکی سواحل یمن واژگون شده و تنها چهار نفر از پناهجویان زنده مانده‌اند.

تصویری از یک کودک بی‌خانمان در کنار لوگوی آژانس پناهندکان سازمان ملل
تصویری از یک کودک بی‌خانمان در کنار لوگوی آژانس پناهندکان سازمان ملل ASSOCIATED PRESS - Mohammad Sajjad
تبلیغ بازرگانی

خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس پناهندگان سازمان ملل گزارش داد که قایق حامل دست‌کم ۴۵ پناهجو شامگاه چهارشنبه در ساحل استان تعز یمن، به دلیل وزش بادهای شدید و بار اضافی واژگون شد و تنها چهار نفر از پناهجویان نجات یافتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) همچنین اعلام کرد که با سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) برای کمک به بازماندگان این حادثه و محافظت از آنها همکاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از این در ماه ژوئن سال جاری، در پی واژگونی کشتی حامل ۲۶۰ مهاجر در سواحل یمن، دست‌کم ۴۹ مهاجر جان باختند و ۱۴۰ نفر از آنها مفقود شدند.

بنا به گفتۀ آژانس پناهندگان سازمان ملل، این قایق که از سومالی حرکت کرده و به دنبال رسیدن به کشورهای حوزه خلیج فارس بود، حامل اتباعی از اتیوپی و سومالی بوده است.

سازمان بین المللی مهاجرت که فهرستی از پناهجویان و مهاجران جان‌باخته یا مفقود شده در مسیرهای مهاجرتی را تنظیم می کند، از سال ۲۰۱۴ تا کنون شمار کشته شدگان و ناپدیدشدگان در مسیرهای مهاجرتی از شرق آفریقا و شاخ آفریقا به کشورهای خلیج فارس را ۱۸۶٠ نفر ثبت کرده است.

بنا به گزارش سازمان ملل متحد، سال گذشته حدود ۹۷ هزار مهاجر از شاخ آفریقا وارد سواحل یمن شده‌اند.

وقوع تراژدی‌های اخیر، بار دیگر اهمیت توجه اضطراری بر بحران پناهجویان و ایجاد اطمینان از ایمنی مسیر حرکت آنها را نشان می‌دهد.

نخستین مقصد ‌پناهجویان شاخ آفریقا، یمن است که از سوی پناهجویان به عنوان دروازه‌ای به سوی وضعیت بهتر اقتصادی دیده می‌شود. پناهجویان در صورت رسیدن به یمن خود را برای حرکت به سوی کشورهای دیگری همچون عمان، عربستان سعودی یا غرب آماده ی‌کنند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.