دسترسی به محتوای اصلی

ثروتمندترین قشر جامعۀ جهانی طی ده سال ۴٠هزار میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است

هم‌زمان با برگزاری اجلاس وزیران دارایی و اقتصاد کشورهای عضو گروه بیست (G20)، سازمان «آکسفام» گوشزد کرد که ثروت میلیاردهای جهان به سرعت افزایش می‌یابد، در حالی که اخذ مالیات از آنان در حدی بسیار نازل باقی مانده است.

لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل (سمت چپ)، در مراسم افتتاحیه نشست «اتحاد جهانی علیه گرسنگی و فقر» که در حاشیه نشست وزیران اقتصاد گروه بیست در ریودوژانیرو  برگزار شد
لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل (سمت چپ)، در مراسم افتتاحیه نشست «اتحاد جهانی علیه گرسنگی و فقر» که در حاشیه نشست وزیران اقتصاد گروه بیست در ریودوژانیرو برگزار شد AP - Bruna Prado
تبلیغ بازرگانی

آکسفام که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی مبارزه با  فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی به شمار می‌آید، تأکید می‌کند که به رغم برخی پیشرفت‌ها، «تردید نیست که میلیاردرها با توسل به استراتژی‌های گوناگون، همچنان از چنگ سیستم‌های مالیاتی فرار می‌کنند.»

بر اساس محاسبات این سازمان، یک درصد از جمعیت جهانی که دارای بیشترین ثروت است، طی ده سال اخیر ۴۲هزار میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است.

وزیران اقتصاد کشورهای گروه بیست که در برزیل گرد آمده‌اند، باید در مورد این موضوع مهم مذاکره کنند. فرانسه، اسپانیا، کلمبیا، آفریقای جنوبی و چند کشور آفریقایی دیگر از طرح اخذ مالیات بیشتر از ثروت‌های بزرگ پشتیبانی می‌کنند اما ایالات متحد آمریکا با آن مخالف است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.