دسترسی به محتوای اصلی

کامالا هریس در دیدار با نتانیاهو: زمان پایان یافتن جنگ غزه فرا رسیده است

کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا که انتظار می‌رود به زودی به عنوان نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی شود، روز پنجشنبه ۲۵ ژوئیه (۴ مرداد)، در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ سفید خواستار پایان یافتن جنگ غزه شد.

تصویری از دیدار کامالا هریس با بنیامین نتانیاهو در واشنگتن
تصویری از دیدار کامالا هریس با بنیامین نتانیاهو در واشنگتن REUTERS - Nathan Howard
تبلیغ بازرگانی

به گزارش خبرگزاری رویترز، کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که احتمال می‌رود نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور باشد، روز پنجشنبه ٢۵ ژوئیه (۴ مرداد)، با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در واشنگتن دیدار کرد و از وی خواست تا برای کاستن از درد و رنج غیرنظامیان فلسطینی به‌زودی با حماس به توافق آتش‌بس دست یابد.

کامالا هریس پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، گفتگوی خود با نخست‌وزیر اسرائیل را «صریح و سازنده» دانست و در بیانیه‌ای تلویزیونی تصریح کرد: «زمان پایان دادن به جنگ غزه فرا رسیده است».

بر اساس این گزارش، معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نگرانی عمیق خود را دربارۀ «بحران انسانی» در غزه پس از ۹ ماه جنگ میان اسرائیل و گروه حماس، ابراز کرد.

کامالا هریس با اشاره به تلفات بالا و وضعیت وخیم انسانی در غزه، تأکید کرد: «ما نمی‌توانیم به خودمان اجازه دهیم که در برابر رنجی که این مردم متحمل می‌شوند، بی‌تفاوت باشیم. من سکوت نخواهم کرد».

وی افزود: «اقدامات امیدوارکننده‌ای در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس صورت گرفته است و همانطور که به آقای نتانیاهو گفتم، زمان انجام این توافق فرا رسیده است.»

کامالا هریس همچنین موضع جو بایدن در حمایت قاطعانۀ واشنگتن از حق اسرائیل برای دفاع از خود را تکرار کرد و گفت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما نحوۀ انجام این کار مهم است.»

بنا به نوشتۀ خبرگزاری رویترز، کامالا هریس در ماه مارس نیز به صراحت اعلام کرد که «اسرائیل اقدامات لازم را برای کاهش فاجعۀ انسانی در جریان حملات خود به فلسطین انجام نمی‌دهد».

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز پنج‌شنبه به طور جداگانه با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار کرد. جو بایدن در جریان این دیدار خواستار برطرف کردن شکاف‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و رفع موانع برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شد.

بنیامین نتانیاهو همچنین قرار است که روز جمعه به فلوریدا برود تا با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رقیب کامالا هریس، دیدار و گفتگو کند.

بنا به نوشتۀ خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد آمریکایی بر این باورند که دو طرف درگیری در جنگ غزه اکنون بیش از هر زمان دیگری به توافقی برای آتش‌بس شش هفته‌ای در ازای آزادی زنان، بیماران، سالمندان و گروگان‌های مجروح توسط حماس، نزدیک شده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.