دسترسی به محتوای اصلی

مدیر سرویس مخفی آمریکا در پی سوءقصد علیه ترامپ از سمت خود کناره گیری کرد

مدیر سرویس مخفی آمریکا در پی عملکرد ضعیف این نهاد در حفظ امنیت رئیس‌جمهوری سابق این کشور، از سمت خود کناره گیری کرد. سوءقصد علیه دونالد ترامپ، اعتراضات شدیدی را در مورد اینکه چگونه نهادی که وظیفه حفاظت از روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا را برعهده دارد، ممکن است در ماموریت اصلی خود شکست بخورد، برانگیخت.

کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی ایالات متحده، در جلسه استماع کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد عملکرد سرویس مخفی ایالات متحده در جریان سوء قصد به دونالد ترامپ. واشنگتن 22 ژوئیه 2024
کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی ایالات متحده، در جلسه استماع کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد عملکرد سرویس مخفی ایالات متحده در جریان سوء قصد به دونالد ترامپ. واشنگتن 22 ژوئیه 2024 AP - Rod Lamkey
تبلیغ بازرگانی

کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی آمریکا، نهاد امنیتی تحت نظارت دولت این کشور، امروز سه شنبه ۲۳ ژوییه، اعلام کرد که به دنبال عملکرد این سرویس در مقابله با سوءقصد علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، استعفا می‌دهد.

مدیر سرویس مخفی آمریکا در پیامی به کارکنان این نهاد، ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد که "مسئولیت کامل نقص امنیتی" را بر عهده می‌گیرد.

وی که از اوت ٢٠٢٢ به این طرف مدیریت سرویس مخفی آمریکا را بر عهده داشته، در مورد اینکه چگونه تیرانداز توانست در گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا تا این حد به نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری نزدیک شود، با تحقیقات متعدد و درخواستهای فزاینده برای استعفا مواجه بود.

استعفای کیمبرلی چیتل یک روز پس از حضور وی در کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا و ساعت ها سرزنش از سوی دموکراتها و جمهوری خواهان به دلیل این شکست امنیتی، صورت می گیرد. 

او در جلسه دیروز مجلس، سوءقصد به جان دونالد ترامپ را "مهم‌ترین شکست عملیاتی" سرویس مخفی آمریکا در دهه‌های اخیر خوانده و مسئولیت کامل این نقص امنیتی را بر عهده گرفت. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.