دسترسی به محتوای اصلی

اسرائیل حکومت ایران را به خرابکاری و تروریسم در بازی‌های المپیک فرانسه متهم کرد

وزیر امور خارجۀ اسرائیل، "ایسرائیل کاتس"، جمهوری اسلامی ایران و متحدانش را به خرابکاری در خطوط آهن فرانسه همزمان با گشایش بازی‌های المپیک ۲٠۲٤ در این کشور متهم کرد. او گفت که هیچ شکی ندارد که این خرابکاری "با نفوذ محور شرارت ایران و اسلام افراطی" صورت گرفته است.

برج ایفل در مراسم گشایش بازی‌های المپیک فرانسه
برج ایفل در مراسم گشایش بازی‌های المپیک فرانسه © Pawel Kopczynski / Reuters
تبلیغ بازرگانی

وزیر امور خارجۀ اسرائیل در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرد اظهار داشت که در هفتۀ جاری به همتای فرانسوی خود، استفن سژورنه، هشدار داده که حکومت ایران قصد دارد در بازی‌های المپیک پاریس حملاتی را علیه ورزشکاران اسرائیلی و دیگر شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها انجام بدهد.

ایسرائیل کاتس توضیحی دربارۀ نقش احتمالی حکومت ایران در این گونه سوءقصدها نداد. او پنجشنبه گذشته نسبت به خطر و تهدید سوءقصدهای تروریستی در فرانسه از جانب سازمان‌های نیابتی یا متحد جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود.

در اظهاراتی جداگانه وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل، میکی زوهر، دربارۀ اقدامات خرابکارانۀ روز جمعه بیست و ششم ژوئیه در شبکۀ راه‌آهن فرانسه گفت : بار دیگر با اقداماتی از سوی حکومت ایران و تروریسم روانی این کشور روبرو هستیم. میکی زوهر در اظهاراتش رژیم اسلامی ایران را به "سر مار" تشبیه کرد.

در هفتۀ جاری یک گروه از هکرهای ایرانی به نام "زئوس" موفق شد با هک کردن تلفن‌های همراه و رایانه‌های کارکنان هیئت اسرائیلی در بازی‌های المپیک فرانسه به حضور نظامیان اسرائیل در این بازی‌ها اعتراض کند. هکرهای ایرانی، تصاویر، شماره‌ تلفن‌های همراه، نشانی‌ها و پیشینه‌های نظامی این ورزشکاران را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

نگرانی از اقدامات خرابکارانه در بازی‌های المپیک فرانسه به حدی است که مهمترین شرکت اسرائیلی سفرهای خارجی، "پاسپورت‌کارد"، فهرستی از خیابان‌ها و محلات پاریس را منتشر کرده که ممکن است در آنها به طرفداری از فلسطینی‌ها تظاهرات انجام شود یا اقدامات خشونت آمیز علیه اسرائیلی‌ها یا یهودی‌ها صورت بپذیرد. این شرکت از تماشاچیان خواسته است که خارج از محل رقابت‌های ورزشی از نشان دادن علائمی نظیر پرچم اسرائیل یا هویت یهودی خودداری ورزند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.