دسترسی به محتوای اصلی
المپیک ۲۰۲۴ پاریس

آنچه که در مورد مراسم افتتاحیه المپیک پاریس باید بدانیم

این جمعه ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ سی‌وچهارمین دور بازی‌های المپیک مدرن در پاریس افتتاح می‌شود، اما این‌بار، مراسم افتتاحیه خارج از هنجار اعلام شده و تحت تدابیر امنیت بالایی قرار گرفته است. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به چند نکته مهم در مورد مراسم افتتاحیه بازی‌های پاریس.

تصویری ساخته شده از افتتاحیه المپیک پاریس روی رود سن.
تصویری ساخته شده از افتتاحیه المپیک پاریس روی رود سن. © Florian Hulleu/Paris 2024
تبلیغ بازرگانی

مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز خواهد شد. بخش بزرگی از جشن‌ها در روشنایی روز اجرا می‌شود تا از نورپردازی بسیار و مصرف انرژی زیاد جلوگیری شود.

این شروع نمایشی به کارگردانی توماس جولی خواهد بود که برنامه‌ریزی شده تا یک مراسم بزرگ باشد و راز‌های مرتبط به آن تاکنون حفظ شده است.

ما فقط می‌دانیم که مسیر رژه قایق‌های هیئت‌ها با ۱۲ نقاشی هنری که در شش کیلومتری رودخانه، بین پل‌های Austerlitz و Iéna قرار می‌گیرند، نقطه گذاری می‌شود. دو هزار هنرمند، از جمله بسیاری از رقصندگان، بسیج شدند تا در کنار بناهای تاریخی بزرگ پاریس نمایش اجرا کنند.

■ رژه رودخانه‌ای برای نزدیک به ۷۰۰۰ ورزشکار

برای اولین‌بار، رژه سنتی نه در استادیوم، بلکه در رودخانه و فضای باز برگزار می‌شود. ساعت ۲۰:۲۴ رژه قایق‌ها آغاز می‌شود.

از ۹۴ قایق که از رودخانه سن عبور می‌کند، ۸۵ قایق حامل ۶۸۰۰ ورزشکار از ۲۰۵ هیئت خواهد بود. انتظار می‌رود یونان رژه را آغاز کند که با فرانسه، کشور میزبان پایان می‌یابد.

حوالی ساعت ۱۱ شب، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از سخنرانی تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزارکننده المپیک پاریس و توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌ها را باز اعلام خواهد کرد.

پس از افتتاح رسمی بازی‌ها، پرچمداران فرانسه سوگند ورزشکاران را ادا خواهند کرد.

■ حضور صدها هزار تماشاچی در شرایط نامناسب آب و هوا

در حال حاضر پیش‌بینی شده که در هنگام مراسم، پاریس گواه بارش احتمالی باشد، اما هیچ چیز قطعی نیست. هرچند بهترین مکان‌ها در کنار رودخانه سن، بین ۲۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو فروخته شده است. اما در مجموع ۲۰۰ هزار دعوت‌نامه نیز، قطعا برای مکان‌هایی که دورتر از رودخانه هستند، به‌گونه رایگان فرستاده شده است.

در کنار این، در امتداد رود سن، ۱۲۴ غرفه و ۷۱ صفحه نمایش غول پیکر نیز قرار داده شده است.

حضور افراد مشهور

در میان سورپرایزها، تماشاچی‌ها منتظر آوازخوان مشهور سلین دیون، لیدی گاگا نیز هستند.

نام پاپ الکترو سرون، ژولیت آرمانه، سوفیان پامارت نیز زیاد به میان می‌آید، بدون اینکه پرشنونده‌ترین زن فرانسوی جهان، آیا ناکامورا را فراموش کنیم که با موفقیت خود Djadja در یوتیوب تقریباً یک میلیارد بازدید داشته است.

فرهنگ، میراث و هنر، زندگی فرانسوی‌ها است که بدون شوونیسم و ​​با آمیزه‌های شگفت‌انگیز ژانرها تجلیل خواهد شد.

پاریس با پل‌ها، موزه‌ها و بناهای تاریخی‌اش در امتداد رود سن مانند نوتردام، محیط‌های مجللی را ارائه می‌دهد. سقف‌ها نیز تصاحب می‌شوند، به عنوان مثال، رقصنده ستاره گیوم دیوپ در تئاتر شتله اجرا خواهد کرد.

یک چالش امنیتی

عصر امروز جمعه، حریم هوایی بر فراز پاریس کاملا بسته خواهد شد. پیش از این هرگز این همه نیروی مجری قانون بسیج نشده بود.

برای تامین امنیت، ۴۵ هزار افسر پلیس و ژاندارم، دستکم ۲ هزار مامور امنیتی خصوصی و یک هزار افسر پلیس شهری از شهر پاریس مسئول تامین امنیت خواهند بود. حدود ۲۰۰ سرباز بخش RAID نیز مسئول تامین امنیت رودخانه سن در طول مراسم خواهند بود. ۳۵۰ ژاندارم هم امنیت آسمان پاریس را می‌گیرند و در نهایت، غواصان هم درصورت انفجار احتمالی در هنگام رژه، آماده مداخله خواهند بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.