دسترسی به محتوای اصلی

خرابکاری در شبکه راه آهن فرانسه

مسافران راه آهن پاریس از اختلالات ناشی از خرابکاری های شبکه، ناراضی هستند.

پاریس زیر چتر امنیتی پولیس و ارتش
خرابکاری در شبکه راه آهن فرانسه © aziz-ahmad fard
تبلیغ بازرگانی

چند ساعت قبل از مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک، شبکه راه‌آهن سریع‌السیر فرانسه در روز جمعه با خرابکاری‌های گسترده و «جنایت‌آمیز» از جمله آتش‌سوزی، مواجه شد، که باعت فلج شدن سفر به پاریس از بقیه فرانسه و اروپا شد.

ایستگاه مونپارناس، پر از مسافرانی بود که قطارهای آنان تاخیر راشتند یا هم لغو شده اند. برخی از آنها ساعت ها به دلیل اختلالات در انتظار قطار بودند

در بروکسل، «اورو ستار» اعلام کرد که تمام قطارهای سریع السیر به مقصد و از پاریس به خط استاندارد تغییر مسیر خواهند داد. اورو ستار همچنان اعلام کرد که از هر چهار قطار یک قطار لغو می شود.

شبکه راه آهن فرانسه اعلام کرد که تمام قطارهای سریع السیر در حال تغییر مسیر هستند و به هر سفر ۹۰ دقیقه اضافه می شود.

شرکت ملی راه آهن آلمان، «دویچه بان»، در یک اطلاعیه کوتاه گفت که قطارها بین فرانسه و آلمان به دلیل خسارت لغو شده و یا هم با تأخیر مواجه شده اند.

گابریل آتال، نخست‌وزیر مستعفی فرانسه گفت، «خرابکاری و آتش‌سوزی که بخش‌های کلیدی شبکه ریل فرانسه را در آستانه بازی‌های المپیک هدف قرار داد هدف روشنی داشت: مسدود کردن شبکه قطارهای پرسرعت.»

در حالی که شهر پاریس برای مراسم افتتاحیه المپیک که برای امشب پیش بینی شده است، آماده می شود، تدابیر امنیتی شدید در مرکز پاریس اعمال می شود. موانع و پلیس در امتداد رود سن قرار داده شده است.

مقامات فرانسوی این خرابکاری‌ها را به عنوان "اقدامات جنایتکارانه" محکوم کردند، دادستان های پاریس تحقیقات را آغاز کردند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.