دسترسی به محتوای اصلی

چند ساعت مانده به آغاز المپیک پاریس، «حملات مخرب»، شبکه قطارهای فرانسه را فلج کرد

چند ساعت مانده به آغاز مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، شرکت ملی راه‌آهن فرانسه اعلام کرد که به دلیل حملات «خرابکارانه»، شبکه قطارهای سریع‌السیر این شرکت، فلج شده است.

پس از حملات مخرب بر شبکه قطارها سریع‌السیر فرانسه، مسافران در مقابل صفحه‌های نمایش در ایستگاه قطار مون‌پرنس پاریس جمع شده‌اند. ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴
پس از حملات مخرب بر شبکه قطارها سریع‌السیر فرانسه، مسافران در مقابل صفحه‌های نمایش در ایستگاه قطار مون‌پرنس پاریس جمع شده‌اند. ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ AFP - THIBAUD MORITZ
تبلیغ بازرگانی

شرکت ملی راه‌آهن فرانسه می‌گوید که «حملات مخرب» و «حملات آتش‌سوزی» به‌گونه گسترده و با هدف فلج‌سازی شبکه‌ قطاری سریع‌السیر، در طول شب پنج‌شنبه ۲۵ ژوئیه اجرا شده است که در نتیجه، بسیاری از مسیرهای قطار لغو شده‌اند.

امروز جمعه ۲۶ ژوئیه، این شرکت به رسانه‌ها گفته که درحالی که روند ترمیم و برطرف کردن مشکل، آغاز شده است، اما تاکید کرده که مشکل موجود در طول آخر هفته، یعنی تا پایان روز یک‌شنبه ۲۸ ژوئیه ادامه خواهد داشت.

رئیس شرکت ملی راه‌آهن فرانسه در گفتگو با تلویزیون بی‌اف‌ام فرانسه، این حمله را «حمله به فرانسه و به فرانسوی‌ها» خوانده است.

همچنین بخوانیدقیمت بلیط‌‌های متروی پاریس در جریان بازی‌های المپیک ٢٠٢٤‬ دو برابر می‌شود

گفته شده که به دلیل این مشکل، دستکم ۸۰۰ هزار مسافر از آن متاثر شده‌اند.

در اعلامیه شرکت ملی راه‌آهن آمده که قطارها به مسیرهای مختلف منحرف شده‌اند، «اما ما ناگزیر هستیم تا شمار بزرگی از آنها را لغو کنیم.»

شرکت راه‌آهن از مسافران خواسته که تا برطرف شدن مشکل، از ایستگاه‌های قطار، دور باشند.

این حمله درحالی انجام شده که قرار است عصر امروز جمعه ۲۶ ژوئیه، مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با حضور ۷۵۰۰ ورزشکار و ۳۰۰ هزار تماشاچی رسما آغاز شود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.