دسترسی به محتوای اصلی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: مسوول فیلترینگ و رفع آن دولت است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس می‌گوید که با بیان اینکه طرح رفع فیلترینگ «ایراد حقوقی» دارد همچنین گفته که دولت و شورای عالی فضای مجازی باید این موضوع را بررسی کند. پیش از این یک نماینده مجلس اعلام کرد که محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس طرح وی درباره رفع فیلترینگ را وتو کرده است.

محدودسازی اینترنت
محدودسازی اینترنت © TASNIM
تبلیغ بازرگانی

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به برخی انتقادات نسبت به وتوی طرح فیلترینگ از سوی مجلس گفت: «مگر فیلترینگ از سوی مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده که مجلس رفع فیلترینگ کند؟»

وی افزود: «فیلترینگ در زمان حسن روحانی و از سوی شورای عالی فضای مجازی اتفاق افتاد.»

وی همچنین گفت که این موضوع باید پس از تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب از سوی دولت بررسی شود و در شورای عالی فضای مجازی درباره آن تصمیم گیری شود. 

وی همچنین طرح رفع فیلترینگ را دارای ایراد حقوقی دانست و گفت که هیئت رئیسه مجلس به آئین‌نامه عمل می‌کند. 

روز چهارشنبه سوم مرداد ماه محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان در مجلس ایران در اخطاری درجلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: «من طرحی دو فوریتی تهیه و تقدیم هیات رئیسه کردم. این طرح تمام مراحل خود را طی کرده است، اما آقای [محمدباقر] قالیباف این طرح را وتو کردند. با چه حقی این کار را انجام دادید؟ آقای قالیباف شما به قرآن سوگند یاد کردید که آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را رعایت کنید.»

وی گفت: ««اینجا پادگان نیست بلکه اینجا مجلس شورای اسلامی است. اینجا خانه ملت است، بنده به عنوان نماینده مردم طرحی را در جهت منافع مردم طراحی کرده و طبق آیین‌نامه مراحل دو فوریتی آن را طی کردم چرا آقای قالیباف این طرح را وتو کردند؟»

پیش از این نیز محمد سعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه‌ای محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «دوقطبی‌سازی‌های جعلی با فیلترینگ شروع شد» نوشت که تصمیم‌گیری برای رفع فیلترینگ با شورای عالی فضای مجازی است.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران در روزهای تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده است که با وضعیت کنونی فیلترینگ موافق نیست .

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.