دسترسی به محتوای اصلی

کمیسیون حقوق بشر کنگره آمریکا: کنترل بر زندگی خصوصی زنان افغانستان شدت یافته است

 کمیسیون حقوق بشر کنگره آمریکا در آستانه سه سالگی برگشت طالبان به قدرت و محدودیت‌های «غیرانسانی» این گروه بر زنان، نشستی را به هدف گفتگو در مورد وضعیت حقوق بشری زنان و دختران افغانستان، برگزار می‌کند.

شماری از مانکن‌ها در یک لباس‌فروشی در کابل که طالبان برای اعمال محدودیت‌های خود بر زنان، سرهای‌ آنان را نیز با خریطه/کیسه پوشانده‌اند. 26 دسامبر 2022
شماری از مانکن‌ها در یک لباس‌فروشی در کابل که طالبان برای اعمال محدودیت‌های خود بر زنان، سرهای‌ آنان را نیز با خریطه/کیسه پوشانده‌اند. 26 دسامبر 2022 AP - Ebrahim Noroozi
تبلیغ بازرگانی

کمیسیون حقوق بشر کنگره آمریکا می‌گوید که «محدودیت‌های شدید و غیرانسانی» طالبان بر زنان و دختران افغانستان، توانایی آنان برای مشارکت در زندگی اجتماعی را «شدیدا کاهش داده است».

در اعلامیه‌ای که کمیسیون حقوق بشر کنگره آمریکا در مورد نشست پیش‌روی خود که قرار است زیر نام «حقوق زنان و دختران افغانستان» به تاریخ٣‬٠ جولای برگزار شود، نشر کرده، چنین گفته است:

...منع زنان از کار و محرومیت از حق آموزش، توانایی زنان برای سهم‌گیری در زندگی عمومی افغانستان را به شدت کاهش داده و کنترول بر زندگی خصوصی زنان را شدت بخشیده است.

در این نشست، در کنار اعضای کنگره آمریکا، رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا برای زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان و هیدربار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر شرکت می‌کنند.

کنگره آمریکا همچنان وحیده امیری، معترض زن از افغانستان و میترا مهران از فعالان حقوق زنان افغانستان را به این نشست دعوت کرده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

همرسانی :
این صفحه یافته نشد

صفحۀ مورد توجۀ شما یافته نشد.