*
סקירה: AOC AGON AG493UCX2 - 49" 32:9 120Hz

LG Ultragear

סקירת מסך גיימינג LG Ultragear 27" GP83

סקירת מסך גיימינג LG Ultragear 27" GP83

4.5 Excellent
סקירת מסך גיימינג LG Ultragear 27" GP83 - LG Ultragear
4.5 Excellent

שורה תחתונה

ה-LG Ultragear 27 GP83 הוא מסך גיימינג מעולה, עם נתונים וביצועים מובילים.
מחיר מומלץ ₪ 2,150.00
  • יתרונות

    • 1440p@165hz
    • G-Sync
    • HDR10
    • תפריט מסך מהיר וקריא
  • חסרונות

    • אין רכזת USB מובנית
    • פתרון סידור הכבלים לא באמת מחביא את הכבלים אלא בעיקר מוריד "עומס" מהחיבורים.
    • הרגלית תופסת המון מקום על השולחן

קיבלנו לסקירה את מסך הגיימינג של LG מסדרת Ultragear בגודל 27 אינצ' עם רזולוציה 2560x1440 ומהירות רענון מקסימלית של 165hz. מסך גיימינג מעניין ואף מרשים שסיפק לנו חווית צפיה ומשחק מעולה.

מאפייני ה- LG Ultragear 27 GP83

גודל 27 אינצ'
פאנל Nano IPS
ציפוי מאט
רזולוציה 2560x1440
קצב רענון 165hz עם חיבור DisplayPort
קצב רענון משתנה AMD FreeSync Premium, G-Sync Compatible
זמן תגובה 1ms GtG
Input Lag 1ms
עוצמת תאורה 400 לומנס
HDR HDR10
RGB ללא
כניסות וחיבורים DisplayPort 1.4, 2x HDMI 2.0, 3.5mm out (passthrough)
ספק כוח חיצוני

חיבורים

 

החיבורים מלמעלה למטה: DisplayPort 1.4, שני חיבורי HDMI 2.0, חיבור USB לשירות בלבד. לצידם חיבור אודיו 3.5mm המאפשר לחבר רמקולים או אוזניות, זהו לא חיבור "קומבו" כלומר ללא מיקרופון.

החיבורים נמצאים במקום נגיש ונוח מאוד, והם פונים לאחור ולא כלפי מטה. אומנם חיבור וניתוק מסך זו פעולה שמבצעים לרוב פעם אחת. ועדיין כשהיא נוחה זה מקל על המשתמש. אם המחשב שלכם נמצא בתחתית השולחן, הקפידו להעביר את הכבלים דרך הוו ברגלית על-מנת לצמצם את העומס עליהם.

מראה חיצוני

 

ה- LG Ultragear שומר על חזית נקיה ו-3 דפנות ללא מסגרת ודופן תחתונה, הסנטר, בעובי המקובל ומכיל את לוגו החברה. בחזית, הדבר היחיד שיסגיר את העיצוב הגיימרי היא רגלית המסך. המראה ה"גיימרי" ניתן ל- LG Ultragear באלמנטים עיצוביים מכיווני צפייה אחרים. בדפנות המסך נמצאת מסגרת שחורה מבריקה שנותנת מראה מעניין ומיוחד למסך.

גב המסך מעוטר בעיגול גדול אדום, בולט, שכולו מחורר ומשמש לאוורור המסך ובצידו הימני נמצאים חיבורי המסך.

 

רגלית המסך מאסיבית מהדופן ובעלת נוכחות משמעותית. מהחזית היא נראית צרה יחסית תודות לעיצובה.

מהצד, ל-LG Ultragear מראה מעניין מאוד והרגלית מסגירה אותו מאוד כמסך לגיימרים.

 

אין למסך משום כיוון תאורת RGB. יש יראו בכך יתרון ויש שיראו בכך חיסרון.

חווית השימוש

עבודה ומדיה

חווית השימוש מהר מאוד הופכת למגניבה ברגע שנכנסים לתפריט ההגדרות של המסך. הגישה לתפריט המסך היא באמצעות ג'ויסטיק נוח שנמצאת בתחתית המסך, באזור לוגו החברה.
LG ממשיכה את ממשק מעניין עם גרפיקה ואנימציות מעניינות, טקסט גדול וקריא כפי שראינו בטלויזית גיימינג שלהם ה- LG OLED C1 48" שסקרנו כאן. אלא, שבטלויזיה החכמה יש מעבד חזק מאוד שמאפשר תנועה חלקה בין התפריטים והגרפיקות, מטבע הדברים של טלויזיה חכמה. כאן ב- LG Ultragear תגובת התפריט איטית יותר אבל אחרי ההגדרות הראשוניות, הדבר היחידי שצריך הוא להפעיל או לנתק את "מצב המשחק" וזה נעשה בקיצורי הדרך בג'ויסטיק במהירות.
גם אם לרגע המשתמש ישכח שהוא עובד עם מסך גיימינג, התפריטים הללו ותצוגת המשחק תזכיר לו מהר מאוד שעסקינן במסך גיימינג מקצועי.
 

חווית הצפיה במסך מעולה. לעבוד בשולחן העבודה גדול, בכל מערכת הפעלה, בקצב רענון של 165Hz לרזולוציה של 1440p זה תענוג לעין. התנועה של האובייקטים על המסך חלקה ונקיה. זה משהו שקשה מאוד לחזור אחורה ממנו וכיוון שאני עובד עם מספר רב של מסכים במקביל ולכל אחד קצב רענון שונה (מקבוק איר M1 עם 60Hz, Legion עם לינוקס עליו לעבודה ומסך 144Hz ועוד לפחות מסך אחד בבחינה מרגישים בהבדל בין המהירויות). וכל זה כמובן בשולחן עבודה גדול ומרווח תודות לרזולוציית 1440p שהפכה כבר ל-mainstream בעולם הגיימינג ובכלל עבור מסכי 27".

 
מאפייני המסך לפי Windows 11

המסך תומך בתקן הצבע DCI-P3 בכיסוי של 98% ומגיע עם הגדרות צבע טובות מאוד. מה שאומר שמי אוהב להתעסק בגרפיקה, צילום ווידאו יכול גם להנות מהמסך (לפחות בתחילת דרכו המקצועית).

צפיה בסרטים ומדיה היא נעימה מאוד. המסך אומנם תומך בתקן HDR10, כלומר הוא יכול לקבל את הנתונים ולעבד אותם בהתאם למאפייני התאורה שלו. אך צריך לזכור שמדובר במסך עם תאורה של 400 nits בלבד וללא חלוקת אזורי תאורה (local dimming). מה שאומר שהשחורים עדיין מוארים והאזורים בסצינה שהם מאוד מוארים – לא יהיו מוארים בעוצמה כמו מסך עם 1000 nits או קרוב לזה, כמו שראינו לדוגמא ב- C1 48".

עדיין, חווית צריכת המדיה היא טובה מאוד. הרבה יותר טובה ממסכים ללא HDR ועם תאורה נמוכה יותר שבדקנו בעבר. יתרה מכך, בהפעלת הפונקציה במערכת ההפעלה לקצב רענון משתנה, בסרט במסך מלא המסך יעבור למהירות הרענון המתאימה לסרטון כך שאין צורך בהשלמת פריימים לקצב רענון גבוהה ומתקבלת חווית צפיה טובה מאוד ועם מקורות תוכן איכותיים אפילו מרשימה מאוד.

לצערנו, נטפליקס מציגה תוכן 4K רק כאשר מחשב מחובר למסך 4k ומתנגן דרך האפליקציה שלהם ולא דפדפן. מה שאומר שבעצם ברזולוציה המסך 2560x1440 יש upscaling מ-1080p.

אם מקורות תוכן שנמצאים לכם על המחשב הם באיכות טובה, תוכלו לנצל יותר את יכולות ה- LG Ultragear ולהנות מיתרונותיו.

משחקים

משחקים ב- LG Ultragear עם G-Sync ו- 165hz ו-HDR, ברזולוציה של 1440p, כל משחק!, זו חוויה מרשימה מאוד. בשביל להנות מכל אלו יחד תדרשו קודם כל לחומרה מתאימה. שהרי כל זה הרבה פחות שווה אם בסוף אנחנו משחקים בפרטי גרפיקה נמוכים במסך או ברזולוציה נמוכה מרזולוציית המסך עצמו.
לכן החומרה הנדרשת לכך היא קודם כל מעבד וכרטיס מסך חזקים. כיוון שמדובר במסך עם G-Sync אז בכרטיסים של nVidia תוכלו להנות מיתרונות ה- G-Sync של מהירות רענון משתנה, קצבי רענון מהירים מאוד לאורך ולרוחב מה שאומר ללא קרעים במסך בתמונה.

 
Days Gone - גרפיקה מקסימלית, עם Core i7 8700, RTX2080 כמעט 100 פריימים בשניה
 
הגדרות המשחק Days Gone ובצד ימין למעלה - FPS

כשאנחנו אומרים חומרה חזקה, אנחנו מתכוונים לחומרה מהשורה הראשונה. בגרפיקה מקסימלית ב-Days Gone עם Core i7-8700, 32GB, RTX2080 מגרדים את ה-100FPS מלמטה.

 

פורזה הוריזון 5 המרהיב מאוד, גם כן מנצל את המערכת עד סופה בהגדרות Extreme ואנחנו רחוקים מ-165hz. כדי להגיע ל-130 FPS נאצלנו לרדת ל-Medium.

 

במשחקים כמו CS:GO שדורשים הרבה פחות מעבדים אפשר ב"קלות" להגיע ל-200FPS ולהנות ממלוא מהירות הרענון של המסך. זה באמת משנה איזה משחק אתם משחקים ולא רק החומרה.

חשוב מאוד לציין, ש- 165hz ו-G-Sync נתמכים רק בחיבור ה-DisplayPort ולא ב-HDMI שבתקן 2.0 מוגבל ל-144hz עבור רזולוציה של 1440p. כך שכאשר אתם מחברים מסך כזה, חברו אותו רק ב-DisplayPort.

ה-LG Ultragear תומך ב G-Sync Compatible. נזכיר שיש שלוש רמות של תמיכה ב- G-Sync. וה-G-Sync Compatible היא הנמוכה שבינם. G-Sync Ultimate כולל חומרה ספציפית של nVidia במסך עצמו והוא נדרש עבור G-Sync HDR. בתקן זה המסך עובר מאות בדיקות. (ב-Linus Tech Tips ביקרו במעבדה של nVidia והסבירו על תהליך התקינה הזה). החומרה ובדיקות התקינה שמתבצעות הופכות את הפיצ'ר הזה ליקר מאוד.

G-Sync Compatible זהו מסך שנבדק ומאושר לביצועים מסוימים שמוגדרים על-ידי nVidia כמובן. אך הוא אינו כולל את החומרה של G-Sync. זו הדרך של nVidia להביא את הפיצ'רים של G-Sync בתג מחיר סביר יותר. תוכלו לראות את רשימת המסכים המוסמכים באתר nVidia כאן.

במשחקים באות לידי ביטוי היכולות המעולות של ה- LG Ultragear והוא פורח. ואנחנו השחקנים – נהנים ומתרגשים.

ארגונומיה ונוחות משתמש

הרגלית של ה- LG Ultragear מהחזית מעוצבת כך שלא תראה מאסיבית, אבל במבט מהצד רואים כמה היא מאסיבית ותופסת לא מעט נדל"ן על השולחן. בשולחן עם עומק 60 ס"מ חצי ממנו יתפס על-די המסך. היא כוללת וו אחורי לסידור הכבלים אך נראה שתפקידה בעיקר להוריד עומס מהחיבורים למסך במקרים בהם הם משתלשלים מטה.

המסך ניתן לסיבוב ימינה ושמאלה ויש לו תנועה מעלה ומטה גדולה. אני באופן אישי אוהב את המסכים שלי נמוכים והייתי רוצה את המסך נמוך יותר, כך שראש המסך נמצא בגובה העיניים שלי. מעט מאוד רגליות של מסכים מאפשרות זאת ולכן עברתי לשימוש בזרוע.

המסך תומך בתקן VESA 100 אבל החיבור עצמו שקוע והמתאם של הזרוע שלי, שגם היא בתקן VESA100, אך לא נכנסת פנימה. האמת היא שלא ידעתי ממי להתאכזב במקרה זה, מהמסך או מהזרוע. מה שכן חשוב ללמוד מזה הוא שאם ברצונכם לשים את המסך על זרוע – יש לדאוג בוודאות שהיא מתאימה למסך ולא רק על-בסיס התקן עצמו.

לסיכום,

נתחיל מפרט קטן אך חשוב - תג המחיר. בכתיבת שורות אלו המסך עולה כ-2,150 ש"ח. מצד אחד זהו לא מחיר זול אך מצד שני זהו סכום סביר למסך גיימינג. מסך זו השקעה לטווח ארוך ובדרך כלל חיי המסך שלנו ארוכים מחיי המחשבים שלנו.

לשחק במהירות רענון גבוהה ברזולוציה גבוהה זה תענוג. התנועה החלקה, לצד צבעים חיים הופכת את המשחק למרהיב יותר באופן משמעותי. בהנחה ויש לכם את החומרה שיכולה לייצר 165fps ברזולוציה 1440p עם פרטי גרפיקה גבוהים במשחק – אין ספק שמדובר בהשקעה משתלמת מאוד והמסך הזה של LG מביא המון מאפיינים חשובים כמו input lag סופר נמוך, קצב רענון גבוה מאוד, רזולוציה גבוהה, תמיכה ב-HDR10 לצד G-Sync במחיר סביר שאפשר להחשיב כ- mainstream.

בהנחה שהמחשב שלכם מאפשר את הביצועים הללו, קשה מאוד לחזור אחורה מזה. כל משחק במסך עם מאפיינים נמוכים יותר יראה לכם אחרת. יתרה מזאת, לדעתי 165hz זה בהחלט בקטגוריה של מהיר מאוד, אך לא בקצה הסקאלה של 200, 240, 340 ששם כבר עבור המהירות מוקרבת איכות התמונה מבחינת צבע וכו' לצד דרישות חומרה ללא פשרות שמעט מאוד אנשים רוכשים, בייחוד היום עם המחסור במעבדים והמחירים הלא שפויים של כרטיסי המסך. וכמובן תג מחיר מאוד גבוה.

נהננו מאוד מהשימוש ב-LG Ultragear 27 GP83 וכרגיל עם LG, אנחנו תמיד מצטערים שאנחנו צריכים להפרד ממוצרי הגיימינג שהם מספקים לנו לסקירות.