*
סקירה: AOC AGON AG493UCX2 - 49" 32:9 120Hz

LG OLED C1 48

LG OLED C1 48" - מסך הגיימינג הבא שלכם

LG OLED C1 היא טלויזית גיימינג עמוסת פיצ'רים לגיימרים

5.0 Outstanding
LG OLED C1 48" - מסך הגיימינג הבא שלכם - LG OLED C1 48
5.0 Outstanding

שורה תחתונה

שווה את ההשקעה!
מחיר מומלץ ₪ 4,600.00
  • יתרונות

    • פאנל OLED עם שחורים אמיתיים ותמונה חלקה
    • G-Sync, FreeSync, VRR, ALLM
    • HDR10, DolbyVision
    • כל הכניסות תומכות HDMI 2.1 עם 4K@120hz
    • מצב משחק מעולה עם OSD מיוחד
  • חסרונות

    • צריבה - צריך לדעת איך לשמור על הטלויזיה לאורך זמן.

מה אם אגיד לכם שמסך הגיימינג הטוב ביותר שאתם יכולים לרכוש הוא בכלל טלויזיה?! נעים להכיר, LG OLED C1 היא טלויזית גיימינג מהמעלה הראשונה עם כל הפיצ׳רים המובילים: 4K@120Hz, G-Sync, FreeSync Premium, VRR, ALLM, HGiG וזמן תגובה ו- input lag מהנמוכים ביותר וכל זה בפאנל OLED עם שחורים אמיתיים ותמונה חלקה לגמרי. לגמרי!

קיבלנו את ה-C1 בגודל 48 אינצ׳ והשתמשנו בה כמסך מחשב למשחקים, בעיקר. מודה, זה לא רעיון מקורי שלנו. תמצאו כמה דמויות מובילות במרחבי YouTube שדיברו על ה- C1 כמסך גיימינג מוביל.

 

מאפייני ה- LG OLED C1 48

ה-C1 עמוסה בפיצ'רים מכל טוב, כפי שציינו בפתיח. היא מביאה את חווית המשחק בטלויזיה לקצה עבור גימרים מתחום ה-PC וגם מעולם הקונסולות PS5 ו- Xbox Series X עם מהירות רענון 120hz משתנה הנתמכת על-ידי שלל הטכנולוגיות G-Sync, FreeSync Premium, VRR, ALLM ותמיכה ב-HDR למשחקים – HGiG.

אין ספק שמדובר ברשימה מרשימה של פיצ'רים שבשורה התחתונה פשוט הופכת את חווית המשחק לתאווה לעיניים!

רזולוציה 4K 3840x2160
סוג פאנל OLED
תאורה כל פיקסל בפני עצמו
מעבד Alpha 9 Gen 4 AI Processor 4K
HDMI 4 חיבורים, כולם תומכים HDMI 2.1 למהירות רענון גבוהה. 1 מאחור, 3 בדופן. תמיכה ב ARC/eARC
HDR HDR10, HLG, HGiG
Dolby Dolby Vision IQ, Dolby Atmos
AMD FreeSync Premium
G-Sync Certified
מהירות רענון 4K@120Hz עם 10bit צבע
Latency

במצב תצוגה רגיל כ- 90ms, במצב משחק כ- 5ms

קישוריות Wi-Fi 5 (ac), Bluetooth 5.0, כניסת Ethernet 1Gb
אחסון 3 כניסת USB 3.0, 1 בדופן, 2 מאחור.
יציאות אודיו 3.5mm, SPDIF
רמקולים 2.2 ערוצים, 2 ערוצי סטריאו שלכל אחד מהם סאבוופר. אפשרות לחבר רמקולי Surround באמצעות BT בנוסף לרמקולים המובנים לקבלת חווית צליל היקפי.
פורמטים AC4,AC3,EAC3,HE-AAC,AAC,MP2,MP3,PCM,WMA, apt-x
פיצ'רים חכמים

חווית השימוש ב-WebOS6, חווית הצפייה והשמע

כיוון שמדובר בטלויזיה חכמה, אנחנו יכולים להנות ממספר מקורות תוכן מלבד המחשב והקונסולה.

מערכת ההפעלה החדשה WebOS6 עברה מתיחת פנים מרעננת ויפיפייה לעומת ה-WebOS5 (שחווינו בסקירת ה-Nano95 שנה שעברה).

מתיחת הפנים לא פגעה בפונקציונאליות ושמרה לדוגמא על הפיצ'ר של תצוגת רשימת סרטים לצפייה רוחבית חוצה אפליקציות. כלומר, גם אם אין לכם מנוי ב Amazon Prime Video לדוגמא, תוכלו לראות מה ניתן לצפות שם כאשר תביטו בשורת ה"סרטים" במסך הראשי או באמצעות כפתור ה-Movies בשלט.

 

עם מתיחת הפנים החדשה, תקבלו שלל אפליקציות סטרימינג כמו YouTube, Netflix, Amazon Prime Video ו-Apple TV שגם היו ב-WebOS5. לצידן נוספו Hulu ו-Disney+ כאשר האחרונה אפילו מקבלת כפתור ייעודי בשלט.

כמובן בכל המקורות הללו תוכלו לצפות בסרטים ברזולוציה 4K, בהתאם למנוי שלכם. ואם לדוגמא יש לכם מנוי בסיסי של Netflix שמאפשר צפיה רק ב-HD הטלויזיה תבצע Upscale איכותי באמצעות המעבד אלפא 9 מדור רביעי.

כמו בטלויזיות מהדור הקודם, LG מקפידה על רמקולים איכותיים יחסית לטלויזיות. ה-C1 מגיעה עם רמקולים ב- 2.2 ערוצים. כלומר זוג ערוצי סטריאו שלכל ערוץ סאבוופר ייעודי. חווית השמע של מוזיקה, שידורי טלויזיה וסרטים טובה מאוד. כמובן גם למשחקים נהננו מאוד ותוכלו לשמוע זאת (חלקית) בסרטונים השונים שבסקירה.

כמובן שניתן לחבר באמצעות eARC את הטלויזיה למגבר או מקרן קול, את האחרון ניתן לחבר גם באמצעות BT ולמזג את השימוש ברמקולים של הטלויזיה עם מקרן הקול בדגמים של LG וכך לקבל חווית שמע עוצמתית יותר.

חיבוריות וקישוריות

לטלויזיה 4 חיבורי HDMI 2.1 שמאפשרים תצוגה של 4K@120hz 10bit, 3 חיבורים נמצאים בדופן ואחד נמצא מאחור. הטלויזיה אינה תומכת ב-12 bit צבע, למרות שהמחשב זיהה אחרת.

 

בנוסף לטלויזיה 3 חיבורי USB 3.0 כאשר אחד מהם נמצא בדופן, לצד ה-HDMI. כך שאתם יכולים לצפות בסרטים ותמונות מכוננים ניידים שלכם ולחבר מקלדת ועכבר ישירות למקלדת אם יש לכם צורך כזה.

הטלויזיה יכולה להתחבר לרשת באמצעות חיבור רשת קווי או באמצעות WiFi 5 ותומכת בחיבור WiF 5Ghz.

ניתן לחבר אביזרים כמו מקלדת ועכבר לצד סמארטפונים ורמקולים באמצעות BT 5.0.

השלט החדש

LG היתה שנים עם השלט בעיצוב הקודם שהיה נפוץ בכל הטלויזיות שלה. עם הסדרה החדשה LG מרעננת גם את השלט ומוסיפה גישה ישירה גם ל-Disney+, גישה ישירה לעוזרות האישיות אלקסה של אמזון והעוזרת של גוגל.

 

באופן מפתיע וחכם, השלט כולל NFC שעם קירוב הטלפון אליו יוביל אתכם להורדת האפליקצית LG ThinQ שמאפשרת שליטה במוצרי החשמל החכמים של LG. לאחר ההתקנה, קירוב נוסף פותח את האפליקציה בטלפון.

באופן אישי אני לא יודע כמה זה מועיל, אם כבר השלט אצלי ביד, למה אני צריך גם שליטה מהטלפון?! מאוד מסקרן אותי אבל לא ניתן להשתמש באפליקציה ללא רישום באמצעות חשבון גוגל, פייסבוק, אמזון או יצירת חשבון LG חדש.

יחד עם זאת, אני מאמין שזה מועיל. עצם העובדה שזה חושף את המשתמש ה"רגיל" לאפליקציה של LG והשליטה בטלויזיה והמוצרים החכמים באמצעות הטלפון.

השלט הוא עדיין שלט Air Mouse שאני אישית מאוד אוהב. נוספה פונקציה חדשה שאמורה להקל על אנשים לאפס את מיקום העכבר על-ידי ניעור שלו. השליטה המרכזית באמצעות הגלגלת ולחצני הכיוונים מהירה ונחה עד מאוד.

חווית המשחק - בשביל זה באנו :-)

שיחקנו עם הטלויזיה עם מחשב גיימינג עם כרטיס RTX 2080, המשמעות היא שלא יכולנו להנות מהתמיכה של HDMI 2.1 ו-120hz, למרות שכן הצלחנו לעבוד בשולחן העבודה ב-120hz.

מסך OLED הוא להיט עבור משחקים. נ-ק-ו-ד-ה!

מפאת קוצר הזמן, התמקדנו במשחק אחד – Forza Horizon 5 החדש שנראה מעולה. רציתי מאוד להספיק לשחק עם תחנת ה-Sim Racing הצנועה שלי ולעשות כמה מרוצים ב-iRacing אבל הזמן עמוס והמלאכה מרובה.

התנועה המהירה והחלקה של מסכי ה-OLED היא אחד הדברים הכיפיים ביותר שאף מסך LCD לא יכול להתחרות בה. הם כן יכולים להתחרות לדוגמא בעוצמת התאורה המקסימלית ב-HDR. למרות שהמחשב מזהה את המסך כ-1500nits מסכי ה-C1 תומך בכ-800nits. זו תאורה מאוד עוצמתית וטכנולוגית ה-OLED שמאפשרת כיבוי מהיר של הפיקסלים גם מאפשרים לראות תנועה של אור בצורה חלקה מאוד, כפי שתראו בהשתקפויות כל המכוניות לדוגמא.

ה-C1 מזהה אוטומאטית את מקור התמונה שלכם, כלומר אם תחברו קונסולה או מחשב היא תזהה שמדובר במחשב או ב-PS5 או -Xbox מאחת הסדרות ותפעל בהתאם.

במחשב המשחקים שלי, עם ה-RTX 2080, הטלויזיה זיהתה מיד שמדובר במחשב ואוטומאטית הפעילה את מצב התמונה "מצב משחק" – Game Mode שמאפשר G-Sync, זמן תגובה מהיר מאוד, מהירות רענון משתנה וגבוהה, HDR וכו'.

"מצב המשחק" החדש הוא מעולה! הוא מרכז במקום אחד ונגיש מאוד את כל הנתונים והמשתנים עבור הגדרות התצוגה לפיצ'רים הרלוונטיים.

 

יש גם תצוגת OSD "מצב משחק" חדשה, מקורית ומדליקה מאוד.

 

ניתן גם בתצוגת ה-OSD של מצב המשחק להחליף בין המצבים השונים במהירות וגם לקבל נתונים על הפיצ'רים המופעלים:

אין ספק שה-C1 מכוונת קודם כל לגיימרים. הדבר היחיד שחסר זה RGB בשלט!

אגב, כאשר חיברתי את המחשב הנייד שלי, עם כרטיס מסך GTX 1050ti, ה-C1 לא נכנסה מיד למצב משחק. חשוב להכיר זאת, כיוון שרק במצב משחק ה- Low Input Lag נכנס לפעולה ועומד על כ-5ms לפי Rtings.com ואפשר לעבוד בנוחות עם מחשב על הטלויזיה. בשאר המצבים, זמן התגובה (Input Lag) גבוהה משמעותית ויכול להגיע לכ-90ms.

צריבה

עסקינן במסך OLED וככזה, סכנת הצריבה קיימת. בשימוש בקונסולות ומחשב זה סופר משמעותי וחשוב להכיר זאת. חשוב גם לדעת מה ניתן לעשות על מנת לצמצם את הצריבה ככל הניתן על מנת לשמור על חיי מסך ארוכים.

כל דבר סטאטי על המסך שלכם יוביל בסופו של דבר לצריבה ולכן צריך לנטרל כמה שיותר אותו. אם זה תפריטים ב-Windows, שורת המשימות, HUD במשחקים ועוד.

תוכלו לשמור על חיי המסך שלכם עוד באמצעות הנמכת התאורה של המסך. המסך במצב משחק נמצא ב-50% בהירות ואני ממליץ בחום להשאיר זאת כך. בטח אם אתם בחדר שלכם, כשהוא חשוך, אטום (ולרוב גם מסריח אם לומר את האמת).

בהגדרות שומר המסך במחשב הגדירו השחרה של המסך אחרי זמן קצר ככל הניתן.

מנסיון אישי, אחרי בערך 8 שנים עם טלויזית פלאזמה 65 אינצ' שעבדה רק עם מחשב, אפשר עם קצת הקפדה לשמור ולהמנע מצריבה לאורך זמן.

סיכום ומבצעי Black Friday

שיחקנו ונהננו עד מאוד עם ה- LG OLED C1. LG וח.י. עושים עכשיו במבצעי Black Friday מוכרים את ה-C1 בגודל 48 אינצ' בכ-4,600 ₪ עם 3 שנות אחריות. בעוד שיש מסכי גיימינג זולים יותר ויקרים יותר, ה-C1 48, בייחוד עם תג המחיר הזה, הופכת להיות סופר משתלמת.

מתחת למחיר הזה כנראה תמצאו מסכים עם קצב רענון מהיר יותר אך בוודאי לא בגודל כזה, והם גם לא טלויזיה חכמה, כך שמאוד נוח לרבוץ על המיטה או הספה וללחוץ בשלט Netflix ולהתחיל לצפות במפץ הגדול או הבניג' הבא שלכם.

האמת היא שגם מסכי Super Ultra Wide 32:9 מהמובילים השוק, שרובם יקרים יותר מה-C1 48 יכולים ברוב המקרים להיות פחות משתלמים מחווית הצפיה והמשחק הזו שמספקת ה-C1.

לסיכום, אין ספק שמדובר בחווית גיימינג מהשורה הראשונה שבעבר הלא רחוק הצריכה השקעה גדולה מאוד ועם ה-C1 48 ניתן להנות ממנה בסכום מכובד אך לא יקר, כלומר משתלם!

יש לח.י. מבצעים על כל דבר אפשרי כרגע אבל אם אתם בדיוק מתכננים על רכישת מסך או טלויזיה – אתם חייבים לבדוק מה יש להם להציע בעניין.