panne
Francès
modificaNom
modificapanne m. (plural pannes)
- patinada, relliscada, lapsus
- «La panne du leadership américain dans la crise du coronavirus» (Gilles Paris, Le Monde, 30 de març del 2020)
- La patinada del líder americà en la crisi del coronavirus.
- disfunció
- Il a une panne sexuelle, qu'est-ce qu'on fait? qui se trouve dans le dossier sur les femmes, loin de laisser entendre que la femme a des besoins que l'homme parfois n'arrive pas à satisfaire,
- Hi ha una disfunció sexual, què cal fer? allò que trobem en el manual per a dones, lluny de donar a entendre que la dona té necessitats que l'home de vegades no pot satisfer...
- avaria, fallada
- «Un système moderne de T&D aurait pu eviter les circonstances qui ont initié la panne d'électricité du Nord-Est en août 2003.» (Fritz Dufour, MBA, DESS, Les coûts et implications de notre demande d’énergie, 2018)
- Un sistema modern de T&D hauria pogut evitar les circumstàncies que van iniciar l'avaria elèctrica del Nord-est l'agost del 2003.
Derivats
modificaCompostos i expressions
modifica- en panne
- panne byzantine
- panne de réveil
- panne d’oreiller
- panne sèche
- tolérance aux pannes
- tomber en panne
Nom
modificapanne f. (plural pannes)
- pana
- «Il était vêtu d’une veste de panne verdie par de longs usages, chinée d’ors comme ses futaies.» (Alphonse de Châteaubriant, Monsieur des Lourdines, capítol 1, 1910)
- Anava vestit amb una jaqueta de pana verda que havia fet servir molt, guarnida amb daurats com els boscos.
- segí
- «Pommade pour rafraîchir le teint, et ôter les rougeurs. Faîtes blanchir dans l'eau une livre de panne de porc mâle.» (L'agronome ou dictionnaire portatif du cultivateur, Rouen, 1787)
- Pomada per refrescar la pell del rostre i eliminar les rojors. Escaldar una lliura de segí de porc mascle.
- costella, llistó
- La charpente du comble se compose très simplement de pannes métalliques qui s'appuient sur les pignons formés par le mur de face et celui du lointain.
- L'entramat de la teulada es composa molt simplement de costelles metàl·liques que es recolzen sobre els frontons formats pel mur frontal i el de fons.
- estesa, conjunt, formació, nuvolada
- «La grande panne des nuages, qui s’était condensée à l’horizon de l’ouest avec un aspect d’île, se défaisait maintenant par le haut, et les lambeaux couraient dans le ciel. Elle semblait inépuisable, cette panne : le vent l’étendait, l’allongeait, l’étirait, en faisait sortir indéfiniment des rideaux obscurs, qu’il déployait dans le clair ciel jaune, devenu d’une lividité froide et profonde.» (Pierre Loti, Pêcheur d’Islande)
- La gran estesa de núvols que s'havia condensat a l'horitzó de l'oest amb un aspecte d'illa, s'estava desfent ara per la part alta, i els fragments corrien pel cel. Semblava inexpugnable aquesta nuvolada: el vent l'escampava , l'allargava, l'estirava mentre descorria indefinidament les cortines obscures que es desplegaven sobre el cel clar i grogós, transformat en lividesa freda i pregona.