1. رفتن به محتوا
  2. رفتن به مطالب اصلی
  3. رفتن به دیگر صفحات دویچه وله
سیاستآلمان

بئربوک اتهامات مربوط به روند ویزا را رد کرد

۱۴۰۳ مرداد ۵, جمعه

مجله آلمانی "سیسرو" گزارش داده است که وزارت خارجه آلمان در چوکات یک برنامه پذیرش برای افغان ها ممکن زمینه ورود «جاسوسان احتمالی پاکستانی» به این کشور را ممکن گردانیده باشد. وزیر خارجه آلمان اما این را رد کرده است.

https://p.dw.com/p/4il2z
مهاجران انتقال یافته افغان در میدان هوایی شهر فرانکفورت آلمان
مهاجران انتقال یافته افغان در میدان هوایی شهر فرانکفورت آلمانعکس: Kai Pfafenbach/REUTERS

انالنا بئربوک وزیر خارجه آلمان، اتهامات مبنی بر ورود عوامل پاکستانی که مجله آلمانی "سیسرو" آنها را جاسوسان احتمالی پاکستانی خوانده در چوکات یک برنامه پذیرش افغان ها در آلمان را رد کرده است. بئربوک، سیاستمدار حزب سبزهای آلمان، هنگام بازدید از شرکت تسلیحاتی موترسازی فلنسبورگ (FFG) در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفته است که اگر در بررسی امنیتی توسط مقامات آلمانی در پاکستان مشخص شود که فرد متقاضی حقیقت را نمی گوید، این فرد ویزای آلمان را دریافت نمی کند.

صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید!

بئربوک اضافه کرد که او متعجب است «.. مصاحبه های امنیتی به دقت بررسی می شوند. این بررسی منطق و هدف مصاحبه های امنیتی است.»

مجله فرهنگی و سیاسی سیسرو که ماهانه یکبار از برلین، پایتخت آلمان نشر می شود در ادامه گزارش داده است که سفارت آلمان در اسلام آباد نسبت به عوامل خارجی که این مجله «جاسوسان پاکستانی» خوانده، هشدار داده  و نوشته است که وزارت خارجه آلمان ممکن است این افراد را در چوکات یک برنامه پذیرش افغان ها به آلمان راه داده باشد.

 به نقل از اطلاعات محرمانه که این مجله به دست آورده، گزارش داده است، سفارت آلمان در اسلام آباد پایتخت پاکستان در مکتوبی، قبلا در قبال یک خانواده هفت نفری که احتمالا از افغانستان اند، به وزارت خارجه در برلین هشدار داده بود. این خانواده وعده پذیرش حکومت آلمان را به دست آورده بود.

مجله سیسرو با استناد از مکاتبه وزارت خارجه آلمان نوشته است که «ظن قوی وجود دارد که خانواده نامبرده احتمالاً یکی از موارد صحنه سازی شده از جانب مقامات پاکستان است.» گفته شده است که در حاضر پنج نفر از هفت عضو این خانواده به آلمان انتقال یافته اند. بنابراین هنوز این افراد در آلمان زندگی می کنند.

پاکستان تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

 گزارش شده است که پدر این خانواده مظنون ادعا کرده است که به عنوان سلمان با اردوی آسترالیا در افغانستان کار کرده است و درخواست یکی از پسران اش هم رد شده است.

 بئربوک: روال ویزا در پاکستان طبق قانون اجرا می شود

در رابطه با  فرآیند ویزا، بئربوک گفته است که وزارت های داخله و خارجه آلمان همراه مقامات امنیتی با هم کار می کنند. هدف مقامات امنیتی این است که آنها در سفارتخانه هایی که ویزای زیادی صادر می کنند، مصاحبه های امنیتی را بررسی کنند تا همه چیز بر اساس نظم و قانون انجام شود.

مطالب ویدیویی را در صفحه یوتیوب ما ببینید!

وزارت خارجه آلمان به وضوح گفته است که در این قضیه نیز به همین منوال کار صورت گرفته است.

nk, pa (dpa)

نخستین افغان‌هایی که از طریق برنامه پذیرش به آلمان آمده اند