Diferencies ente revisiones de «Alquimia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m BOT: Cita riquida
m iguo testu: hestoria => historia
Llinia 21:
Pa los alquimistas toa sustancia componer de trés partes: mercuriu, azufre y sal, siendo estos los nomes vulgares que comúnmente s'usaben pa designar al [[ser espiritual|espíritu]], [[alma]] y [[cuerpu humanu|cuerpu]], estos trés partes yeren llamaes principios. Por manipulación de les sustances y al traviés de distintes operaciones, dixebraben caúna de los trés partes que depués teníen de ser purificadas individualmente, caúna d'alcuerdu al réxime de fueu que-y ye aparente, el sal con fueu de fusión y el mercuriu y l'azufre con destilaciones recurrentes y nidies. En siendo purificadas los trés partes nun llabor que solía traer enforma tiempu, y mientres el cual teníen de xixilase los aspeutos planetarios, los trés partes teníen de xunise pa formar otra vegada la sustancia inicial. Una vegada fechu tou esto la sustancia adquiría ciertos poderes.
 
A lo llargo de la hestoriahistoria d'esta disciplina, los aprendices de alquimista, esforciar n'entender la naturaleza d'estos principios y atoparon dalgún orde y sentíu nes resultaos de los sos esperimentos alquímicos, magar de cutiu yeren socavados por [[reactivu|reactivos]] impuros o mal carauterizaos, falta de midíes cuantitatives y [[nomenclatura química|nomenclatura]] hermética. Esto motivaba que, tres años d'intensos esfuercios, munchos acabaren arruinaos y arrenegando la alquimia. Los aprendices polo xeneral teníen d'empezar por trabayar nel reinu vexetal hasta apoderar el réxime del fueu, les diverses operaciones y el réxime del tiempu.
Pa estremar les sustances vulgares d'aquelles fabricaes pol so arte, los alquimistas, designar pol mesmu nome d'alcuerdu a dalguna de les sos propiedaes, magar daben en añedir l'apellativu de «filosóficu» o «nuesu». Asina, falar de «la nuesa agua» pa estremala de l'agua corriente. Sicasí, a lo llargo de los testos alquímicos asumir que l'aprendiz yá sabe estremar una d'otra y, n'ocasiones, explícitamente nun s'usa, yá que d'alcuerdu al arte hermético «nun se debe dar perlles a los gochos», razón pola que munchos fracasaben al siguir ce por be les distintes recetes. La «[[llume (creencia)|llume]]» solo algamábase tres trabayosos años de rigorosu estudiu y esperimentación. Una vegada que l'aprendiz llograba controlar el fueu, el tiempu de los procesos y los procesos mesmos nel reinu vexetal, taba llistu p'aportar a los [[arcanos mayores]], esto ye, los mesmos trabayos nel reinu animal y mineral. Sosteníen que la potencia de los [[remediu|remedios]] yera proporcional a cada naturaleza.